Marketing & promotie

Bent u ondernemer op of rond de forten in één van de waterlinies? Dan ondersteunen wij u graag bij uw bedrijfsvoering. Bijvoorbeeld met overkoepelende marketing & promotie. 

Dit doen we om het cultureel erfgoed te behouden. Want úw succes draagt immers bij aan het voortbestaan van de hele linie. 

Een greep uit onze reeks overkoepelende marketing- en promotieactiviteiten.

Magazine Fort

De jaarlijkse full colour glossy FORT! is een lifestyle magazine dat de forten ruim onder de aandacht brengt. Thema-magazines die te mooi zijn om weg te gooien. Zodat u lange tijd in beeld blijft. Met volop ruimte voor uw activiteiten in de jaarkalender. Verkrijgbaar bij onder meer VVV’s, hotels, restaurants, bibliotheken en natuurlijk op de forten zelf. 

Fort magazine 2016

Fort magazine 2015

Fort magazine 2014

Waterliniepad

Het Waterliniepad is een wandelpad van 145 km door de hele Nieuwe Hollandse Waterlinie. Liniebreed Ondernemen vernieuwt dit pad volledig. Met een verbeterde route, nieuwe bewegwijzering en leuke aftakkingen voor kortere wandelingen, bijvoorbeeld langs uw locatie. Papieren én digitale routekaarten inclusief apps met tal van communicatie- en promotiemogelijkheden zijn in voorbereiding.

Fietsroutes

In samenwerking met Falk ontwikkelt en beheert Liniebreed Ondernemen tal van fietsroutes door de waterlinies. Alle fietsroutes zijn beschikbaar via www.route.nl

RTL Jeugdserie ‘Helden’

Er is een vergevorderd plan voor een avontuurlijke jeugdserie op RTL Telekids, getiteld ‘Helden’. Deze TV-serie speelt zich volledig af  in de waterlinies en stellingen. Een spannend verhaal dat het erfgoed op eigentijdse wijze onder de aandacht brengt.

De serie wordt ondersteund met:

  • kids events op de forten, 
  • een app en
  • een heus bordspel. 

Resultaat: meer bekendheid, positief imago, meer bezoek en directe werkgelegenheid op en rond de forten en stellingen.

Branding label ‘Waterlinies’

Diverse acties zijn gericht om het label Waterlinies te ‘laden’. Wij zorgen ervoor dat het label leeft en herkenbaar is Deelnemers gevestigd in alle Waterlinies kunnen het exclusief gebruiken in al hun uitingen, bijvoorbeeld voor ‘duo-branding’. Een overkoepelend labelvoor de andere waterlinies is in voorbereiding.

Linie community

De Linie community is zowel uw digitale promotieplatform als online ontmoetingspunt.

Digitaal promotieplatform 

Met zo min mogelijk kosten en inspanning zo veel mogelijk online bereik voor uw evenementen en diensten. Via de Linie community adverteert u gratis op tal van toeristische websites. U voert uw activiteiten en gegevens op 1 plek in en het systeem plaatst uw informatie automatisch door naar de vele aangesloten websites. Denk aan: forten.nl, anwb.nl/vrije-tijd/dagje-uit, dagjeuit.nl, dagjeweg.nl, hollandsewaterlinie.nl, hollandidee.com, dagjeutrecht.nl en vele andere. De lijst wordt maandelijks langer.

Uw voordeel: 

  • geen individuele contracten meer en 
  • niet langer handmatig op afzonderlijke websites publiceren

Online ontmoetingspunt

Deel kennis met uw collega-ondernemers via het online ontmoetingspunt. Forums, discussiegroepen, samen documenten bewerken en veilig opslaan, berichten uitwisselen…  Kortom, alle functies die de professionele en betaalde versie van Google Apps te bieden heeft, staan u ter beschikking. Kosteloos inbegrepen voor deelnemers via de Linie community.

Beurzen

Beurzen zijn interessant om een groot en geïnteresseerd publiek te bereiken. Maar kosten individuele ondernemers veel geld en inspanning. Ook hier bundelen wij de krachten en promoten uw activiteiten liniebreed. Bijvoorbeeld op de vakantiebeurs, de wandel- en fietsbeurs en tal van andere beurzen. 

Marketingkansen optimaal benutten

Voortdurend haken we aan bij marketing- en promotiemogelijkheden die zich aandienen. Bijvoorbeeld: 

  • alle vaarwegen in de waterlinie in een e-magazine van het Watersportverbond,
  • vermelding van de forten in toeristische kaarten, 
  • deelname aan de Open Monumentendag. 

En niet te vergeten alle andere mogelijkheden om (free) publicity te generen, zoals:

  • Google AdWords campagnes (SLO heeft als ANBI een Google Grant),
  • Maximale inzet van social media (Facebook, Twitter).
  • Alle activiteiten op de forten op 1 overzichtelijke website forten.nl